Elektro-bio-chemiczne korelacje

Istnieje wiele struktur mózgu, które mogą być zidentyfikowane jako fizyczne domy emocji. Układ limbiczny, region położony mniej więcej w środku mózgu, może być postrzegany jako emocjonalne sąsiedztwo. Układ limbiczny składa się z szeregu połączonych struktur mózgu, co zawiera przednią powierzchnię mózgu, hipokampie, podwzgórze, ciało migdałowate (przednie części wzgórza), przegrody, kora układu limbicznego i sklepienia. Uważa się, że struktury te obsługują wiele funkcji, w tym zachowanie emocjonalne i długoterminowa pamięć związana z kwestią zachowań emocjonalnych. Nie jest istotne dla ciebie, by poznać każdą z tych struktur w dużej mierze – choć możesz z tego skorzystać. Wiedząc, że istnieją anatomiczne, elektro-bio-chemiczne i hormonalne korelacje pomiędzy emocjami i mózgiem wiedz, że to ma jednak kluczowe znaczenie dla poprawy inteligencji emocjonalnej. Chociaż możesz się nie zdecydować na to aby dowiedzieć się jak najwięcej na temat struktur, trzeba będzie zapamiętać, gdzie emocje żyją – choć tego minimum.

Limbiczne sąsiedztwo, gdy jest w równowadze, można opisać jako odpoczywające – ale ma potencjał, aby ożywić się w każdej chwili, podjąć wszystkie wysiłki, aby chronić organizm przed rzeczywistą lub domniemaną szkodą lub zagrożeniem wystąpienia szkody. Ta automatyczna odpowiedź (co oznacza, że nie dzieje się bez Twojej zgody) dotyczy uwolnienia neurochemicznych i hormonów do organizmu, które są skupione na ochronie ciebie od istniejącego zagrożenia. Można oczekiwać, że nagły wzrost częstości akcji serca, pocenie się, zaczerwienienie skóry, włosy stające dęba itp to wszystko zostało zaprojektowane przez naturę, aby dać Ci siłę, energię być mógł skupić się na tym by uciekać bardzo szybko lub bardzo dzielnie walczyć (lub po prostu stanąć w bezruchu, w nadziei, że tak zniechęcisz atakującego).

Przekonajmy się patrząc na bardziej znany obraz, aby zrozumieć to zjawisko.

Wyobraź sobie, że rozcinasz palec. Krew płynie z rany, bez względu na to, ile robisz przeciwko temu i chcesz temu zapobiec. To jest automatyczne.

Przepływa krew, aż zatrzyma się albo w postaci własnej albo aż ty zdecydujesz się coś zrobić, aby to zatrzymać. Jeśli zdecydujesz się zainterweniować w odniesieniu do cięcia, można ją umyć, umieścić ją w ustach lub przykryć za pomocą plastra, Twój wysiłek, aby zatrzymać krwawienie prawdopodobnie będzie skróceniem czasu gdy rana jest aktywna. Dzięki temu też będziesz wiedzieć, jak uniknąć podobnych wypadków w przyszłości.

Istotnymi czynnikami w tym scenariuszu jest to, że krew płynęła bez twojej zgody; i nadal będzie płynąć, aż zdecydują się coś z tym zrobić; musisz zatem podjąć uzasadnione kroki, aby ją zatrzymać, i zobowiązywać się do lepszej obsługi tego samego lub podobnego rodzaju zagrożenia w przyszłości.

Możemy użyć tej samej analogii, aby lepiej zrozumieć to, co się dzieje, kiedy jesteś zły, przygnębiony, wściekły i naprawdę wściekły.

Oczywiście, cały proces zaczyna się od percepcji i myślenia. Na przykład: „Nie mogę tego znieść!”

Ta myśl jest interpretowana przez mózg jako zagrożenie dla dobrego samopoczucia i rozpoczyna się automatyczny przepływ neurochemicznych hormonów do krwi, zalewając główne narządy, aktywując lub unikając (stres) odpowiedzi. Pojawia się:

• częstość akcji serca i wzrost ciśnienia krwi;

• źrenice rozszerzają się aby wchłonąć jak najwięcej światła, jak to możliwe;

• żyły wysyłają więcej krwi do głównych grup mięśniowych;

• pojawia się wzrost poziomu glukozy we krwi;

• mięśnie będą się napinać, zasilane przez adrenalinę i glukozę;

• rozluźniają się mięśnie gładkie, w celu umożliwienia dotarcia większej ilości tlenu do płuc;

• trawienie i układ odpornościowy nie działają, aby umożliwić większej ilości energii do działania w ramach funkcji alarmowych pojawia się problem skoncentrowania się na małych zadaniach, ponieważ mózg koncentruje się na wielkich rzeczach w celu ustalenia, skąd pochodzi zagrożenie.

Post Comment