EKO-gadżety promocyjne – jakie produkty znajdziemy w tej grupie akcesoriów reklamowych?

Okres w życiu gadżetów promocyjnych, gdy, aby przyciągnąć klienta, wystarczyło posiadać stanowisko 3na targach branżowych i mieć na podorędziu zapas zwykłych, plastikowych długopisów z nadrukiem, minął już jakiś czas temu. Rynek akcesoriów reklamowych bardzo się rozrósł w ostatnich latach, a co za tym idzie, stał się on jeszcze lepiej dopasowany do indywidualnych potrzeb klientów oraz trendów światowych i lokalnych. Oczywiście nadal możemy uświadczyć tutaj zwykłe i produkowane masowo produkty, ale nierzadko w tej samej kategorii znajdziemy też ich inne wersje, bardziej dopracowane pod względem jakości i wzornictwa. Okazuje się nawet, że gadżetem promocyjnym mogą być przedmioty, z którymi stykamy się na co dzień, a które bardzo często znajdziemy także w ofercie firm specjalizujących się w produkcji i dostawie tego typu zamówień reklamowych do różnych firm i nie tylko. Jakie są jednak ekologiczne akcesoria, które można w takim asortymencie znaleźć? Czy opłaca się w nie inwestować?

Oszczędność energii

Jedną z myśli przewodnich EKO-gadżetów jest oczywiście ograniczenie zużycia energii elektrycznej, które to, jak powszechnie wiadomo, ma negatywny wpływ na środowisko naturalne. Rosnąca liczba elektronicznych urządzeń wymaga bardzo często większej ilości prądu. Można wręcz powiedzieć, że współczesny człowiek jest wręcz od niego uzależniona. Akcesoria promocyjne postanowiły zatem wykorzystać trend oszczędności energii elektrycznej i tym sposobem możemy zamówić dziś następujące produkty z nadrukiem: ładowarki do baterii akumulatorowych, zestawy oświetleniowe dla domu, gadżety wykorzystujące technologię LED itp.

Energia słoneczna

Oszczędność energii to dla człowieka nie tylko ograniczenie jej zużycia, ale również poszukiwanie alternatywnych źródeł prądu. Każdego dnia w mniej lub bardziej świadomy sposób używamy oświetlenia, komputera, sprzętu AGD, a także urządzeń mobilnych, które choć niezwykle funkcjonalne, posiadają często bardzo słabą baterię, którą trzeba ładować przynajmniej raz na 24 godziny. A gdyby tak, zamiast podłączać telefon do kontaktu skorzystać z energii słonecznej? Ładowarki z panelem solarnym nie należą może do najtańszych produktów w asortymencie gadżetów reklamowych, ale z całą pewnością można powiedzieć, że najbardziej zwracają na siebie uwagę, a o to przecież chodzi w dobrej strategi marketingowej.

Naturalne materiały

Plastik ulega rozłożeniu po bardzo długim czasie. Jego odkrycie, tak jak i wielu tworzyw sztucznych, niewątpliwie pomogło obniżyć koszty produkcji i zwiększyć dostępność towarów różnego rodzaju – a przede wszystkim było ważnym bodźcem do rozwoju produkcji masowej – ale także z czasem przyczyniło się do powstania problemu związanego z jego recyklingiem. Nic więc dziwnego, że producenci gadżetów reklamowych wpisujących się w trend ekologiczny postanowili zaoferować swoim klientom produkty wykonane z naturalnych materiałów, w pełni biodegradowalnych, a są to między innymi bambus, drewno, juta (na torby na zakupy) oraz papier/karton. Dzięki temu każda firma może dziś umieścić swoje logo na ekologicznym długopisie, ołówku, pamięci przenośnej z drewnianą obudową, a nawet całej masie notatników wyprodukowanych na bazie surowców pozyskanych z recyklingu i wpisujących się w minimalistyczny, surowy i jakże nowoczesny design.

Merytoryczną poprawność informacji zawartych w tym artykule konsultowaliśmy z Bewu.pl

Post Comment